ELTE címer
ELTE TTK Matematikai Intézet
Matematikatanítási és Módszertani Központ

VARGA TAMÁS MÓDSZERTANI NAPOK 2011

 A 2011. ÉVI PROGRAM  vt2011.pdf
 AZ ANGOL SZEKCIÓ ABSZTRAKTJAI  2011 VTD abstracts.pdf
 GEOGEBRA KONFERENCIA  saját honlap
 E-TANANYAG - HALLGATÓI PRODUKCIÓ  2011_etananyag.pdf
 A 2011. ÉVI ELŐADÁSOK
Ambrus Gabriella Modellezési feladatok. Csoportmunka középiskolásoknak
Bérczi Szaniszló Ősi geometriai tudás az eurázsiai díszítőművészetekben vt2011bsz.ppt
Csahóczi Erzsébet, Kovács Csongorné Lehet egy matekkérdéssel több? Csapatjáték felsőtagozatosok számára
Anikó Csákány Efficiency of Mathematics Make Up Courses at Budapest University of Technology and Economics in the Academic Year 2010/11 vtn_2011csakany.pdf
Deák Ervin A mérés eszmetörténete Eudoxosztól Dedekinden át a mai iskolai matematikáig. Előadás és kerekasztal beszélgetés vtn_2011de.pdf
Éva Dékány Examining the efficiency of preparation courses in mathematical studies for university vtn_2011dekany.pdf
Péter Fejes Tóth WebAssign vtn_2011 ftp.pdf
Frank András Elemi matematika gyakorlati alkalmazásokban
Fried Katalin, Török Judit Diákok tanárok együttes csoportjai számára matematikai feladatmegoldás játékos keretben.
Gecse Frigyes Vigyázat, csalok! Olyan Példák és feladatok, melyekben rejtett hibák képtelen állításokra adnak lehetőséget
Kántor Sándor Prematematika az 5 - 12 évfolyamosok tananyagában
Kántor Sándorné, Hraskó András A szabályos háromszög egy érdekes tulajdonsága, avagy egy versenyfeladat története és utóélete
Márton Király Process control in chemical engineering vtn_2011kiraly.pdf
Korándi József A tanórán kívüli matematika-oktatás egy területe. (Matematikusok és matematikai tartalom egy többszörös Oscar-díjas filmben)
Köves Gabriella A szorzótábla tanításának változatossága az alsótagozatos matematika tankönyvek tükrében
Lénárt István Shakespeare és a geometria
Molnár István Egy speciális háromszögről 2011_molnar.ppt
Lubos Moravec Jakob Philipp Kulik vtn_2011kulik.pdf
Kati Munkácsy Very large graphs on non-euclidean plane vtn_2011munkacsy.pdf
Oláhné Téglási Ilona Comments on an Erasmus teacher exchange - what can we learn from the Finnish in teaching mathematics, and what can they learn from us? vtn_2011teglasi.pdf
Orosz Gyula Csapatverseny (hatványok, gyökök)
Pálfalvi Józsefné, Muskovits István Beszélgetés a Fejlesztő matematika szerzőivel, szerkesztőjével. (Csahóczi Erzsébet, Fried Katalin, Konrád Ágnes, Kovács Csongorné, Orosz Gyula, Pintér Marianna, Szeredi Éva, Török Judit, Zsinkó Erzsébet)
Páli Judit "... aki keres, az talál..... !" Mit tud a neuropszichológia a keresésről, kutatásról?
Margita Pavleković, Ana Katalenić Project for supporting innovation in teaching mathematics through cooperation of schools and the university vtn_2011margita.pdf
Pintér Marianna Kooperatív eszközök a matematika órán
Pósa Lajos és tanítványai Feladatok megoldása tanárok számára csoportmunkában
Rábai Imre Néhány előzetes gondolat (a készülő könyvemhez) {Feladatok, eredmények, megoldások, módszerek}
Rácz Ildikó Legyen élmény a matematika! A játékok bűvöletében.
Radnóti Katalin és Jenei Péter A természettudományok kialakulása
Róka András A kémiai Murphy törvényei
R.J.K. STOWASSER Von den Fesseln der Schule befreite Mathematik mit Kindern
Az iskolai kötöttségektől megszabadított matematizálás gyermekekkel
vtn_2011sr.pdf
Winkler Márta ”Iskolapélda”
Zsinkó Erzsébet, Konrád Ágnes Egy tartalom, többféle megfogalmazásban
POSZTEREK
EMANUELA UGHI
  • Hands-on activities for teaching mathematics – Experiences in Italy
  • A bit of history - The context in which the following experiences have been developed.
  • A mathematical exhibition as a didactic tool - History of an experiment: 4 schools in Umbria, sharing a travelling mathematical exhibition
LUDOVICA LATINI, EMANUELA UGHI Haptic artifacts to teach geometry to blind students (I) - Several wooden models made to explain perspective through an haptic approach
ARIANNA CAPPONI, EMANUELA UGHI
  • Laboratory activities for dyscalculic children A course (outside the school) organized to discard the fear of mathematics in children with dyscalculia.
  • Le carte di Bhaskara - Cards planned to approach subitizing and computations through games.
LETIZIA ROCCHINI, EMANUELA UGHI, VALENTINA VACCARO Haptic artifacts to teach geometry to blind students (II) - Two collections of small activities, planned to explore angles and their sum by the fingers, and to re-read in an haptic way the very first axioms and propositions of Euclid.
 A 2011. ÉVI KÉPEK   vt2011foto.pdf

A beküldött előadások anyaga a Matematikadidaktikai Fórumon olvasható. Mind a képek, mind az előadáskivonatok bővítését köszönettel fogadjuk.
a szervezők