ELTE címer
ELTE TTK Matematikai Intézet
Matematikatanítási és Módszertani Központ

A 2007-2008. ÉVI VARGA TAMÁS MÓDSZERTANI NAPOK KIADVÁNYA

 
MATEMATIKATANÁR-KÉPZÉS
MATEMATIKATANÁR-TOVÁBBKÉPZÉS
A 2007-2008. ÉVI
VARGA TAMÁS NAPOK ELŐADÁSAI

2009. november

A kötet szerkesztői
Halmos Mária
Pálfalvi Józsefné

A kiadvány a Bolyai János Matematikai Társulat és az
ELTE TTK Matematikai Intézet Matematikatanítási és Módszertani Központ
közreműködésével készült
 

Letöltés vagy olvasás egyben: vtn_kotet_07-08.pdf

OLVASÁS CIKKENKÉNT: TARTALOMJEGYZÉK
Pálfalvi Józsefné: Varga Tamás Módszertani Napok 2007-2008

4-10

Zsinkó Erzsébet - Sz. Oravecz Márta - Makara Ágnes - Szendrei Julianna - Szitanyi Judit - Wéber Anikó - P. Víg Marianna: Játsszunk egyutt!

11-21

Dr. Csóka Géza: Tehetséggondozás az általanos iskola 4-6. osztályában

22-26

Bartha Dénesné-Dr. Emese György-Schekk Ilona: Ízelitő egy gyakorlatorientalt COMENIUS EU projekt feladataiból

27-40

Maus Pál - Bartha Dénesné - Dr. Emese György - Schekk Ilona: Beszámoló a DQME II. EU projekt eredményeiről

41-50

Kuczmann Erika: Nem-euklideszi kalandok matematikaórán, avagy hogyan tanítom a gömbi geometriát a felső tagozatosoknak

51-61

Papp-Varga Zsuzsa: GeoGebra és alkalmazásai

62-63

Csiba Péter: GeoGebra, a csodafegyver

64-67

Papp-Varga Zsuzsa - Csiba Péter: Műhelymunka interaktív táblával és GeoGebrával

68-73

R. Sípos Elvira: Hogyan alkalmazom a számítógépet a matematikaórán (geometriaórán)

74-75

Munkácsy Katalin - Bontovics Ignác: A térszemlélet fejlesztése

76-83

Kosztolányi József: Szimmetria a problémamegoldásban

84-91

Szilassi Lajos: Nyúl a kalapból

92-99

Rábai Imre: Válogatás 40 év matematika felvételi feladataiból

100-106

Rábai Imre: Ketismeretlenes egyenletek

107-111

Rábai Imre: Megforditható? pontosan akkor - akkor és csak akkor - szükséges és elégséges - pakkor - Û - csakkor

112

Rábai Imre: Mi legyen az előadas cime?

113-114

Dr. Kántor Sándor: Témaválasztás a matematikai tehetségek gondozásánál

115-118

Dr. Kántor Sándor: Készítsünk királyi utat!

119-122

Gecse Frigyes: A függvények tanítása

123-132

Deák Ervin: Megtudhatjuk-e az iskolai matematikából, hogy mi az érintő?

133-147

Richard Askey: Some Aspects of Geometry Through The School Years

148-155

Richard Askey: Az éveken átívelő geometriatanítás néhány aspektusa

156-161

Malcolm Swan: Collaborative Learning in Mathematics

162-176

Máder Attila: Amikor a tanár (is) hibázik

177-184

Dr. Kántor Sándorné Dr. Varga Tünde: Problémás feladatok és megoldásaik

185-198

Deák Ervin: "Természetesebben" a természetes logaritmusról

199-213

Szalay István: Egy ijesztő képlet megszelídítése, egy számsorozat útja az általános iskolától az egyetemig

214-220

Molnár István: A Catalan-összefüggés és néhány alkalmazása

221-225

Köves Gabriella: Az elemiszámtan-oktatás metodikájának áttekintése XV.XVII. század között

226-247

Szemkeő Judit: Népiskolai tankönyvek üzenete

248-251

Sebestyén Nóra - Gordon Győri Janos: Kínai és magyar tanulók motivációs jellemzői a matematikatanulás terén

252-260

Melléklet: Fried Katalin: A Hanoi tornyai - másképp; Kódolás; Dekódolás

261-305