Matematikatanítás és szakmódszertan1G-ta 2G-ta
általános iskolai matematika tanári szak
Struktúra:
Közös képzés
4+1-es képzés
5+1-es képzés
Osztatlan matematika tanári szak közös képzés
Tematika:
A magyar matematikatanítás jellegzetességei, nemzetközi irányzatok.
A matematika tanulási- tanítási folyamatának lényeges mozzanatai, a matematikai fogalmak reprezentációs szintjei, életkori sajátosságok.
A matematikai fogalmak kialakulása a prematematikai fogalomcsíráktól a szabatos matematikai definíciókig.
Gondolkodásfejlesztés területei (logika, kombinatorika).
A számhalmazok és műveletek; számkörbővítések, műveletek kiterjesztése; kapcsolatuk az alapvető algebrai struktúrákkal.
Elemi algebra.
A számelméleti alapfogalmak.
A függvények, sorozatok, relációk;
A geometriai alapfogalmak és transzformációk;
A nyitott mondatok, egyenletek és egyenlőtlenségek tanításának matematikai és matematikadidaktikai háttere.
Az érvelés, indoklás, bizonyítás fogalma, fajtái, módszerei.
Követelmények:
Rendszeres, aktív részvétel a gyakorlatokon
Házi feladatok, házi dolgozat elkészítése
Zárthelyi dolgozat
Reflexió: Rövid esszé a félévi munkáról, a matematikáról és a tanításáról
Értékelés:
Gyakorlati jegy
Irodalom:
- Ambrus András: Bevezetés a matematikadidaktikába. ELTE TTK Egyetemi jegyzet.
- Pólya György: A gondolkodás iskolája.
- Pólya György: A problémamegoldás iskolája, I-II.
- Skemp R.: A matematikatanulás pszichológiája. Edge Kiadó 2005.
- NAT és Kerettantervek.
- Érettségi követelmény.
- Tankönyvek.
A matematika tanítása2G-tk 0+2
Osztatlan matematika tanári szak közös képzés
Tematika:
A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése.
A tapasztalatszerzésre, kreativitásra épülő fejlesztő tanítás fogalma, megvalósításának módszerei, problémái.
A matematika és az adott téma iránti érdeklődés felkeltésének eszközei.
A segédeszközök helye és funkciója a matematikai tevékenység fázisaiban.
Kiemelt területek és matematikai hátterük:
Az aritmetika és algebra iskolai bevezetésének szakaszai.
A függvényfogalom kialakításának folyamata, eszközei.
A nyitott mondatok; egyenletek és egyenlőtlenségek tanítása.
A geometria tanításának főbb módszertani szempontjai, a szemléletesség szerepe.
A bizonyítási igény felkeltése, a bizonyítási készség kialakítása.
Követelmények:
Rendszeres, aktív részvétel a gyakorlatokon
Házi feladatok, házi dolgozat elkészítése
Zárthelyi dolgozat
Reflexió: Rövid esszé a félévi munkáról, a matematikáról és a tanításáról
Értékelés:
Gyakorlati jegy
Irodalom:
- Ambrus András: Bevezetés a matematikadidaktikába. ELTE TTK Egyetemi jegyzet.
- Pólya György: A gondolkodás iskolája.
- Pólya György: A problémamegoldás iskolája, I-II.
- Skemp R.: A matematikatanulás pszichológiája. Edge Kiadó 2005.
- NAT és Kerettantervek.
- Érettségi követelmény.
- Tankönyvek.
Matematikatanítás és szakmódszertan1G-ta 0+2
Osztatlan matematika tanári szak 4+1-es képzés
készül
Matematikatanítás és szakmódszertan2G-ta 0+2
Osztatlan matematika tanári szak 4+1-es képzés
készül
A matematika tanítása3G-tg 0+2
Osztatlan matematika tanári szak 5+1-es képzés
készül
A matematika tanítása4G-tg 0+2
Osztatlan matematika tanári szak 5+1-es képzés
készül