Részletesen:
1. hét | 1. óra: 2017. február 22. Mit lehet kezdeni egy papírlappal? 1.1 Bemelegítés: Szivecske 1.2 Lehet egy szalagból szabályos ötszöget csomózni 1.3 Lehet nyeregfelületet hajtogatni 1.4 Origami - matematikát csinálni 1.5 Felfújt - kockát csinálni 1.5 Feladat: Hány síkot határoznak meg a kocka csúcsai? 1.6 Ismerkedés a GeoGebra környezettel - szemafor készítése Emlékeztető: a Google dokumentumban 1.Házi feladat: Vágjanak el egy 5 cm élhosszúságú kockát egyik testátlójának felezőmerőleges síkjával! Jellemezzék a kapott síkmetszetet! Mutassák meg, hogy így feleztük a kockát! Készítsék el a két felet mint önálló testeket papírból és hozzák el az órára a modelleket! |
2. hét | 2. óra 2017. március 1. Egy térbeli probléma megoldása síkbeli analógia segítségével 2.1 "Hol helyezkednek el egy kocka azon pontjai, melyek közelebb vannak a kocka középpontjához, mint bármelyik csúcshoz?" Megoldása síkbeli analógia segítségével 2.2 Ellenőrizni kell, hogy a négyzet rendszerében végzett meggondolásaink közül minden átvihető-e a kocka rendszerébe! 2.3 Feladat: (síkbeli változat) Határozzuk meg egy négyzet azon pontjai a síkban, melyek közelebb vannak a négyzet középpontjához, mint bármelyik csúcsához! 2.4 Feladat: Hol helyezkednek el egy kocka azon pontjai, melyek közelebb vannak a kocka középpontjához, mint bármelyik csúcshoz? 2.5 Modellek 2.6 Ismerkedés a GeoGebra környezettel - 3D Emlékeztető: a Google dokumentumban 2. Házi feladat: Legyen P pont egy kocka fedőlapjának egyik élén mozgó pont. Fektessünk P-re a kocka középpontján átmenő, a kocka alaplapjára merőleges síkot. A P pont milyen helyzetében lesz ennek a síknak a kockával alkotott metszete maximális illetve minimális területű? Oldja meg a feladatot, készítsen hozzá "segédeszközt" pl. GeoGebra feladatlapot. |
3. hét | 3.óra 2017.március 8. Kincskeresés 3.1 GeoGebra munkalap értékelése ötfokozatú skálán 3.3 Kincskeresés a) Matematikai feladat b)Módszertani feladat 3.4 Van a kezünkben megoldás 3.4 Dinamikus geometria a szemléltetésben Emlékeztető: a Google dokumentumban Házi feladat: olvasni a) Ambrus András: A konkrét és vizuális reprezentációk használatának szükségessége az iskolai matematikaoktatásban” b) A módszertani jegyzetből: A szemléltetésről 42-52. o. c) A saját választott téma tantervi, tankönyvi, példatári háttere d) TANÍTÁSKÍSÉRŐ SZEMINÁRIUM KÉZIRATA 54-60. oldal e) GEOMETRIA TANÁROKNAK KÉZIRATA 64. oldal |
4. hét |
4. óra 2017. március 22. Modellminták térbeli feladatokhoz 4.1 Csinálunk egy félig szabályos testet 4.2 ROMBDODEKAÉDER A TERMÉSZETBEN 4.3 Matematikai feladat: Egy kocka középpontját tükrözzük a lapjaira, mi a tükörképek és a kockacsúcsok konvex burka? 4.4 GeoGebrával 4.5 Más interpretáció: A térkeresztben rejtőző rombdodekaéder 4.6 Más interpretáció: kockahálóra telepített piramisok 4.7 A térkeresztről másként .. Milyen is egy beadandó ebből a tárgyból? Emlékeztető: a Google dokumentumban 4. házi feladat: Matematikai feladat: Egy szabályos tetraédert tükrözünk a magasság felezőpontjára. Mi a két test úniója, mi a metszete? Mennyi a metszet térfogata, felszíne? b) Didaktikai feladat: Készítsen tervet a megoldás felfedeztetéséhez |
5. hét | 5. óra 2017. március 29. Varrjunk matematikát! 5.1. Hálózatból test 5.2. tükrözés 5.3. eltolás 5.4. elforgatás 5.55. Pantographs 5.6 Fried Kati feladata: GeoGebrával és nélküle Emlékeztető: a Google dokumentumban HF: még mindig a két tetraéder |
6. hét |
6.óra 2017. április 5. Aktualitások a matematika órán: A szemléltetés meg a húsvét 6.1. A hétköznapi és a matematikai értelemben vett hasonlóság vizsgálata Egyforma, mint 2 tojás vagy legalábbis hasonló? Az apa hasonlít a fiára, de metematikai értelemben nem. Aranymetszés, Fraktálok, Dodekaéder, Arany téglalapok az ikozaéderben 6.2 Gyöngyfűzés Emlékeztető: a Google dokumentumban |
7. hét | 7.óra 2017. április 19. Két tetraéder - három szemléltetés Emlékeztető: a Google dokumentumban |
8. hét | 8.óra 2017. április 26. A beadandóról 8.1 Egy ténylegesen beadott, jeles munka 8.2 Az én beadandóm: Egy probléma 3 reprezentációja Emlékeztető: a Google dokumentumban |
9. hét | 9.óra 2017. május 3. Feladatlap-készítő szoftverek 9.1. Hot Potatoes magyarul 9.2. Mi az a GEOMATECH? 9.3. Mire jó az Age of the Angles - An Angles and Protractor Game? 9.4. Mi az a KAHOOT és mire jó? 9.5. Mi az a REDMENTA? 9.6. Mi az a Learningapps.org? 9.7. Hogyan mérünk a kritériumdolgozatban? Emlékeztető: a Google dokumentumban |
10. hét | 10.óra 2017. május 10. Poszter, plakát készítése és használata 10.1. feladat: Az árán egy feladatfürt sémája látható. 10.2. feladat: Ikonikusan megfogalmazott feledatokkal ismerkedünk 10.3. feladat: A Venn-diagramos ábrázolás segít 10.4. feladat: A szükséges és elégséges feltételt szeretnénk gyakorolni a következő feladatok segítségével. Emlékeztető: a Google dokumentumban |
11. hét | 11.óra 2017. május 17. Matematikai versenyak Emlékeztető: a Google dokumentumban |
http://hegyvari.web.elte.hu/index_elemei/Page436.htm
Feltöltés alatt